Home > Blog > Zo werkt online bestellen en bezorgen
Inspiratie

Zo werkt online bestellen en bezorgen

Delen

Als horecaondernemer ben je momenteel gebonden aan online bestellingen. Hoe haal je een zo groot mogelijk rendement uit het bezorgen en afhalen? Wij geven je graag enkele tips om succes te behalen. Deze tips zijn mede mogelijk gemaakt door NTF: de automatiseringspartner voor de horeca.

TIP 1: DUIDELIJKE ASSORTIMENTSINDELING

Gasten hebben behoefte aan een duidelijk assortiment. Door het gebruik van hoofd- en subgroepen maak je het gasten gemakkelijk om een keus te maken.

TIP 2: BEZORGGEBIED BEPALEN

Bepaal een bezorggebied waarin je veel gasten kunt voorzien van kwalitatieve maaltijden. Bepaal de reistijd voor het bezorgen aan de hand van je menukaart. Bepaal tevens eventuele bezorgkosten en geef dit aan.

TIP 3: SNEL PROCES

Zorg voor een eenvoudig en snel proces als het om de bestellingen gaat. Laat de bestellingen via e-mail binnenkomen of maak gebruik van een e-food bonnen printer.

TIP 4: STEL VRAGEN

Stel standaardvragen aan je gasten als het gaat om bijgerechten en optionele extra’s. Doe dit met behulp van een vraag- en antwoord optie waarbij de gast verplicht is om te antwoorden. Hiermee vergroot je de kans op extra omzet.

TIP 5: E-MAIL MARKETING

Blijf veel in contact met je gasten zodat ze je niet vergeten. Met een database van je gasten, kun je gemakkelijk contact houden en bijvoorbeeld leuke acties en aanbiedingen onder de aandacht brengen.

TIP 6: SPOTLIGHT

Zet je bestelsite in de spotlight door flyers uit te delen en door actief te zijn op sociale mediakanalen. Voeg duidelijke linkjes en buttons toe zodat gasten maar al te snel bij jouw webshop terecht komen.

Vond je dit artikel interessant?

Laat je e-mail achter en ontvang regelmatig updates van het laatste food-nieuws.