Home > Blog > Tips om zichtbaar te blijven voor je gasten
Inspiratie

Tips om zichtbaar te blijven voor je gasten

Delen

De huidige situatie heeft enorme impact op de horeca. Als ondernemer zie je nu wellicht ook geen kans om te kunnen ondernemen. Hoe blijf je zichtbaar voor je consumenten? Door gebruik te maken van de onlinewereld blijven je consumenten op de hoogte van de service die jij nu verleent, van alle relevante nieuwtjes en vergeten ze jouw onderneming niet. Wij geven een aantal tips om je zichtbaarheid te behouden en te verhogen.

  1. Duidelijkheid

In deze verwarrende tijd heeft de consument behoefte aan duidelijkheid. Geef dus goed aan op Google, Instagram, Facebook en/of LinkedIn wat er wel en niet mogelijk is. Denk aan openingstijden als jij bezorg- of afhaalservice verleent. Ook moet je duidelijk aangeven welke menukaart in deze tijd van toepassing is. Communiceer dus met je gasten en houdt ze op de hoogte van alle relevantie nieuwe informatie. Je kunt bijvoorbeeld op je website antwoord geven op de meest gestelde vragen. Mensen hebben tijd over en surfen meer op het internet en social media, maak hier goed gebruik van.

  1. Positief

Ondanks de negatieve gevolgen waar je mee te stellen krijgt als ondernemer, hoef je dit niet altijd aan consumenten laten merken. Jouw gasten vinden het fijn om te merken dat je nog steeds voor hen klaarstaat. Laat dus ook nu merken dat jullie achter de schermen hard bezig zijn om jullie gasten passende service te kunnen verlenen. Ook via social media kun je gastvrij zijn. Bereid je je al voor op een 1,5 meter restaurant of terras? Laat zien hoe jullie dat gaan verwezenlijken. De consument waardeert een eetgelegenheid waar straks veilig geconsumeerd kan worden.

  1. Social media

Als je nog weinig gebruikt maakt van social media geven wij de tip om iedere dag iets te posten. Laat bijvoorbeeld een foto zien van jullie werkzaamheden of post een leuke blog. Maak bij het delen van content gebruik van veelgebruikte hashtags zoals #supportyourlocals.  Dit kan over van alles zijn zoals het delen van recepten. Daardoor kan leuke online interactie ontstaan met vaste gasten of andere consumenten. Let er wel op dat je relevante informatie deelt en dat je andere, niet relevante content voor nu verwijdert. 

Vond je dit artikel interessant?

Laat je e-mail achter en ontvang regelmatig updates van het laatste food-nieuws.