Home > Blog > Voedselveiligheid en hygiëne belangrijk voor de gastbeleving
Inspiratie

Voedselveiligheid en hygiëne belangrijk voor de gastbeleving

Delen

Per jaar zijn er ongeveer een half miljoen gevallen van voedselvergiftiging waarvan enkele honderden ernstig zieken en zo’n 200 sterfgevallen. Als ondernemer in de horeca is het belangrijk om voedselveiligheid en hygiëne te bewaken voor personeel en gasten. Maak van de tijd die je nu 'over' hebt in verband met de coronacrisis slim gebruik en ga aan de slag met Cleaning Coach. Slimmer online HACCP registreren!

HACCP

De NVWA heeft regels opgesteld, de HACCP wetgeving, waar iedere horeca onderneming zich aan moet houden. Met het niet naleven van deze regels, riskeert een onderneming hoge boetes. Een belangrijk onderdeel van deze regels is om alle schoonmaaktaken en de temperatuur van voedsel goed te managen en te registeren. Dit managen is een hele klus en
wordt vaak op papier bijgehouden in een grote map. Dit is nauwkeurig werk en kost moeite
en vooral heel veel tijd.

Slimmer online registreren

De Cleaning Coach is een online tool voor de horeca ondernemer waarin alle schoonmaaktaken en de temperatuur van binnenkomende goederen worden geregistreerd. Per horecalocatie is er 1 account met meerdere medewerkers. De registraties zijn door iedere medewerker gemakkelijk in te voeren op een smartphone, tablet of computer. Elke registratie is op persoonlijke titel, worden automatisch opgeslagen en zijn op ieder moment zichtbaar. Dit biedt overzicht, controle en bespaart het hele team tijd. De Cleaning Coach biedt medewerkers hulp om alle taken en registraties uit te voeren. Bij iedere schoonmaaktaak staat aangegeven welk product en op welke manier deze gebruikt kan worden. Bij de temperatuurregistratie zijn temperatuur richtlijnen aangegeven voor ieder type voedsel (vlees, vis, kip en AGF).  Bij onjuistheden kan er een vervolgactie worden aangegeven.

Waardevol voor de horeca

Slimmer online registreren:

• Registratie schoonmaaktaken en temperatuur
• Overzichtelijk en overal centraal beschikbaar
• Gemakkelijk in gebruik op smartphone, tablet en computer

Voordelen horeca:

• Bespaart tijd en biedt controle
• Ondersteunt in naleving van richtlijnen
• Ondersteunt de optimale gastbeleving

Handige extra's:

• Jaarlijkse hygiëne checklist
• Inzicht in registraties
• Analysetool voor ontvangst goederen
• Reminderfunctie, registreer taken achteraf

Registreer nu GRATIS je account via www.cleaningcoach.nl

Vond je dit artikel interessant?

Laat je e-mail achter en ontvang regelmatig updates van het laatste food-nieuws.