Home > Blog > Zo verhoog je de besteding per klant
Inspiratie

Zo verhoog je de besteding per klant

Delen

Voor de gemiddelde horecaondernemer betekent de huidige bezorg- en afhaalservice ook een verminderde omzet. Natuurlijk zijn er uitschieters boven en onder het gemiddelde, maar het is duidelijk dat de omstandigheden lastig zijn. Wij geven graag een aantal tips waarmee je de besteding en de tevredenheid per klant kan verhogen.

Tip 1: drankjes

Al jouw online gasten hebben thuis wel een koelkast staan. Dat betekent zeker niet dat je drankjes maar achterwege moet laten. Genoeg mensen willen graag een blikje frisdrank erbij bestellen. Daarnaast is de koelkast thuis veelal niet gevuld met speciale drankjes. Dus heb jij onderscheidende drankjes in het assortiment? Bied ze zeker aan! Heb je alleen de standaard drankjes? Neem contact met ons op zodat jouw assortiment uitgebreid kan worden en de beleving bij de gasten thuis net iets specialer wordt.

Tip 2: meerdere gangen

Wat bied jij allemaal aan? Ga je alleen voor hoofdgerechten of heb je ook voor- en nagerechten? Wij raden aan om ook voorgerechten en desserts aan te bieden. Wij geven graag advies welke producten hierbij praktisch zijn want de kwaliteit blijft natuurlijk wel op nummer 1 staan. Het zou wel jammer zijn als gasten afhaken omdat er alleen hoofdgerechten zijn dus kies waar mogelijk voor een aantal populaire voor- en nagerechten zoals carpaccio, soep en cheesecake erbij. Ook hierin geven wij graag advies.

Tip 3: bijgerechten

Zorg voor lekkere bijgerechten met mooie prijsjes. Als gasten je menu bestuderen, worden bijgerechten zoals brood met smeersels, nachos, mini loempia’s snel toegevoegd. Interessante bijgerechten waarmee je onderscheid maakt, zijn uiteraard nog leuker. Hier kunnen we samen naar kijken!

Tip 4: duidelijkheid

Heb je een bestelsite? Geef dan ook duidelijk de mogelijkheden aan. Laat gasten bewust moeten kiezen voor wel/geen drankje, wel/geen voorgerecht, hoofdgerecht of dessert etc. Zo zorg je ervoor dat het hele menu zichtbaar wordt.

Vond je dit artikel interessant?

Laat je e-mail achter en ontvang regelmatig updates van het laatste food-nieuws.